سربرگ

سربرگ

این وبلاگ برای ارتباط با دانشجویان طراحی و اجرا شده است. امیدوارم مفید باشد.
سربرگ

سربرگ

این وبلاگ برای ارتباط با دانشجویان طراحی و اجرا شده است. امیدوارم مفید باشد.

نیمسال دوم 92-93 دانشگاه مازندران

دانشجویان رشته صنایع دستی دانشگاه مازندران (تکالیف مربوط به کارگاه طراحی):

  1. طراحی خطی از ظروف با رعایت دقیق تناسبات.
  2. طراحی خطی از لوازم تحریر در پنج ترکیب متفاوت (کادر مستطیل عمودی و افقی).
  3. اسکیس از لوازم منزل و ترکیب بندی در کادر مربع. 
  4. طراحی خطی از بخشی از طبیعت پیرامون به صورت نمای نزدیک (کادر مربع).
  5. طراحی خطی و دقیق طبیعت بیجان از یک اثر معروف (کپی از آثار هنرمندان).
  6. طراحی کامل (سایه روشن) طبیعت بیجان از یک اثر معروف (کپی از آثار هنرمندان).
  7. طراحی از ظروف سفالی با تاکید بر سایه افتان و خودی و ایجاد تیرگی در پس زمینه.
  8. طراحی از ظروف شیشه ای با تاکید بر سایه افتان و خودی و در صورت لزوم ایجاد تیرگی در پس زمینه.
  9. طراحی از اشیاء فلزی (مانند قاشق، قیچی، کتری استیل و...).
  10. طراحی با استفاده از تکنیک هاشور.
  11. طراحی با استفاده از تکنیک بافت درهم.
  12. طراحی از عروسکِ تمام پارچه ای در نمای کلوزآپ در دو زاویه مختلف با تاکید بر نوع کادربندی.
  13. طراحی از عروسک با استفاده از نورپردازی توسط چراغ مطالعه. 
  14. استفاده از پرسپکتیو دقیق یک نقطه ای و دو نقطه ای در طراحی از کالای منزل. 
  15. استفاده از پرسپکتیو دقیق یک نقطه ای و دو نقطه ای در طراحی از مبلمان منزل.
  16. طراحی دقیق از یک صندلی با رعایت اصول پرسپکتیو دو نقطه ای.
  17. طراحی از نمای خارجی ساختمان در پرسپکتیو دو نقطه ای.
  18. طراحی منظره با تاکید بر پرسپکتیو جوی حاکم بر آن. 
  19. پیدا کردن اشکال خیالی از درون بافتهای بوجود آمده توسط حرکت اتفاقی مرکب بر زمینه.
  20. طراحی با الهام از نمای ماکرو بخش کوچکی از یک گیاه و رسیدن به یک موجود تخیلی.
  21. طراحی با موضوع و تکنیک آزاد.
  22. تجربه طراحی با یک تکنیک دلخواه غیر معمول (مانند طراحی با استفاده از اشیاء دور ریختنی، طراحی با میخ، طراحی با انگشت که به پودر ذغال آغشته شده، طراحی با شن، طراحی با استفاده از هدایت کردن شُره های رنگ بر روی زمینه، طراحی با استفاده از نوارهای پارچه ای درهم اما نه به شیوه کلاژ، طراحی با استفاده از نوار درون کاست به شیوه بافت درهم، طراحی با استفاده از نخ کاموا به شیوه بافت درهم و...).

در مورد ابعاد و تعداد کارها در کارگاه توضیح داده خواهد شد.

اغلب آثار با مداد طراحی اجرا می شوند به جز مواردی که در طول ترم اعلام خواهد شد، ابزار تغییر می کند.

تکالیف مربوط به هر جلسه در همان جلسه بررسی خواهد شد در غیر اینصورت و ارائه آن تنها در روز ژوژمان با کسر نمره همراه خواهد بود.

با آرزوی موفقیت برای دوستان عزیز

نیمسال دوم 92-93 دانشگاه طبری

دانشجویان رشته گرافیک دانشگاه طبری (تکالیف مربوط به کارگاه حجم):

  1. ابداع احجام مقوایی (برش و تاکردن) با در نظر گرفتن تعادل در فضای مثبت و فضای منفی اثر.
  2. ساخت حجم با بکارگیری  از عنصر خط در فضا (استفاده از وسایلی مانند نخ، سیم مفتول، ماکارونی و...).
  3. ساخت نقش برجسته با گل و تهیه قالب گچی به منظور تولید مجدد اثر.
  4. ساختن قالب گچی از دست یا صورت با تکنیک باند گچی.
  5. استفاده از ریتم و بافت با متریال بومی مانند چوب و در نهایت رسیدن به یک حجم مستقل.
  6. ساخت کلکسیونی از یک فرم ثابتِ دلخواه با متریال مختلف (حداقل 6 متریال).
  7. ساخت یک تابلو یا دیوارکوب نقش برجسته با متریال مشخص.
  8. یک کار گروهی (3 تا 4 نفر) با موضوع مشخص و متریال دلخواه.                           

در مورد ابعاد آثار در کارگاه توضیح داده می شود.

یکی از گزینه های سه و چهار در نهایت به روش پتینه رنگ آمیزی گردد.

تمامی آثار در پایان ترم باید همراه با اتودهای اولیه و اتود نهایی ارائه شوند.

در مورد بند آخر(کار گروهی): حداکثر تا جلسه پنجم، موضوع کار و اعضا گروه تعیین گردد. 

سه چهارم کل نمره (15 نمره از 20 نمره) به فعالیتهای طول ترم و 5 نمره نهایی به روز ژوژمان اختصاص دارد.

با آرزوی موفقیت برای دوستان عزیز 



دانشجویان رشته گرافیک دانشگاه طبری (تکالیف مربوط به کارگاه ارتباط تصویری 2): 

در برنامه آموزشی این ترم آموزش نرم افزار ایلستریتور گنجانده شده است.

  1. طراحی آرم و لوگو با استفاده از پنل pathfinder.
  2. ساخت انواع ستاره های سه بعدی و ساخت احجام با نوارهای افقی چند رنگ.
  3. امتزاج یک آبجکت به آبجکتی دیگر.
  4. ساخت انواع stroke و symbol و pattern و brush ها.
  5. ایجاد بافت با ابزار اسپری و تنظیمات آن.
  6. ایجاد پوستر با تکنیک trace کردن تصاویر.
  7. قراردادن متن درون یک مسیر و قراردادن متن برروی مسیر.
  8. ماسک کردن تصویر درون فونت.
  9. ایجاد پوشش دلخواه و قراردادن متن درون قالبِ پوشش (Envelope Distort).
  10. ساخت انواع نمودارهای سه بعدی.
  11. ساخت روبان پیچ خورده، پرچم معلق در فضا، و قرار دادن symbol بر روی آنها.
  12. ساختن مهره های شطرنج.
  13. ساخت قوطی کرم و برچسب و لیبل های روی آن با استفاده از 3D به همراه جعبه همان قوطی.
  14. ایجاد ظرف اسپری یا... با استفاده از mesh tool. 
  15. رنگ کردن میوه با بکارگیری از mesh tool.
  16. ساخت پیکتوگرام به روش تصویرسازی با 3D و mesh tool.
  17. ساخت تصویر برای Background.
  18. رسم نمای خارجی ساختمان با استفاده از ابزار پرسپکتیو (همراه با تمام جزییات: در، پنجره، پله و ...)
  19. رسم یک میز و صندلی با استفاده از ابزار پرسپکتیو.

در مورد تعداد و ابعاد کار در کلاس توصیح داده خواهد شد.

لازم به ذکر است مطالب فوق شامل تمام تمرینات نخواهد بود. اما برای ارائه روز ژوژمان تا همین حد کفایت می کند.
در مورد دو بند آخر یکی را به دلخواه انجام دهید.
تکالیف در پایان ترم، هم به صورت چاپی و هم بر روی CD در دو پوشه مجزا (لایه باز با فرمت ai و دیگری با فرمت pdf ) ارائه گردد.
با آرزوی موفقیت برای دوستان عزیز